Туризъм – политическа програма за управление на Варна

August 1, 2023

Голяма част от икономката на Варна се основава на туризъм. Градът е трайно установен като курортен център, което наред с индустрията, големия пристанищен комплекс и богатата култура, дават на Варна заслуженото призвание „морска столица“ на България. Всяка година Варна се посещава от близо милион туристи от страната и чужбина, но потенциалът ѝ за развитие както през летния сезон, така и целогодишно не е реализиран. Смятаме, че Общината има възможност да направи много повече за градския и историческия туризъм. 

Ето защо създаването на предпоставки за развитие на качествен туристически продукт и правилното представяне на града в страната и чужбина ще са основен фокус в 5-те мерки, които ще предприемем за поощряването на туризма във Варна.

1. Подобряване на транспортната свързаност и общия облик на града: Всеки един турист, докоснал се до нашето Черноморие трябва да може да получи, освен престоя си в „all-inclusive“ хотел и посещение на красиви плажове, възможност да достигне до автентичния дух на града. Почти няма турист, който да не иска да се запознае с местната реалност извън курортния комплекс, в който е отседнал. За това обаче са нужни удобни градски транспортни връзки, приветлива градска среда, красиви и озеленени улици, тротоари, паркове, градски ресторантчета, красива крайбрежна алея, поддържани исторически забележителности, музеи и богата културна програма. Облагородяването на градската среда не само ще подобри живота на варненци, а и ще привлече хиляди туристи, които предпочитат градски тип туризъм пред големите курорти. Доказано е, че този тип туризъм е по-устойчив и по-доходоносен, тъй като носи добавена стойност в много други сектори на местната икономка. Това се отнася най-вече за малките градски бизнеси, като семейни ресторанти, кафенета, галерии, занаятчии и търговци.

2. Поставяне на акцент върху историческите и други забележителности в града: Поддръжката, лесната достъпност и указателните табели на всички туристически забележителности в града и околността трябва да бъдат значително подобрени. След това ще насочим усилията си към тяхното свързване в обособен градски и извънградски маршрут, както и активното им рекламиране. Историческите обекти от античния Одесос, които са в сърцето на града, имат нужда да бъдат приведени в по-естетичен вид, пространствата около тях облагородени и свързани в градски пешеходен маршрут, минаващ през всички централни места, включително и основните транспортни точки на града - морска гара, ЖП гара и автогара. Това ще позволи на всеки посетител да достигне и обиколи старата част на града, като се докосне до неговата автентична атмосфера, бит и култура. Промотирането на тези маршрути ще бъде приоритет на Общината чрез различни рекламни способи - безплатни карти на градските забележителности, които да се раздават в хотелите, външна реклама и активно присъствие в социалните мрежи.

3. Начини за рекламиране на Варна като дестинация и активно привличане на повече туристи: Основните критики към местната и централната власт от туристическия бранш са свързани с нуждата България и Варна да бъдат по-активно представяни и рекламирани на световните туристически пазари. Затова предвиждаме Община Варна да създаде специално административно звено, оглавявано от заместник-кмет по туризма, което да работи директно с тур оператори и браншови организации за активното представяне на региона в международни туристически изложения. Привличането на повече туристи ще доведе до повишаване на приходите на Общината от туристически данък и възможността за финансиране както на рекламни кампании, така и на самолетни седалки. Последното е световна практика на много общини по света за сваляне на цената и стимулиране на чартърните полети и посещаемостта на региона.

4. Развитие на конферентен, медицински, балнео и СПА туризъм: Наличието на голяма леглова база и конферентни зали, в съчетание с подобряване на здравеопазването и богатството на минерални води във варненския регион ще отвори възможност за целогодишен туризъм или поне за увеличаване на туристопотока в крилата на сезона. Варна е разположена над подводно минерално езеро, което дава възможност за множество каптажи и развитие на открити и закрити минерални центрове на различни места в града и курортите по модела на Будапеща, Букурещ и др. Създаването на модерен конферентен и експо център на Морска гара пък ще направи Варна атрактивна дестинация за изложения, бизнес и рекреационен туризъм извън активния туристически сезон.

5. Развитие на кадрите: Ще работим активно с университетите за адаптиране на учебните програми в синхрон с нуждите на туристическия бранш. Ще създадем общинска програма за субсидиране на курсове по туристически мениджмънт в университетите - ИУ-Варна и Колеж по туризъм - с цел създаване на постоянна, тясно квалифицирана работна сила, която да повиши нивото на туристическите услуги в града.

Buy this Template
More Templates
Hire a professional
Make an appointment with a Webflow Professional to build a website using this template. Learn More